نوشته شده توسط : طاها

با سلام خدمت شما کاربران گرامی این وبلاگ.در این صفحه قصد داریم مقاطع مختلف اجرا شده توسط استاد محمد صدیق منشاوی را در قالب بخش آموزش مقامات قرآنی برای دانلود قرار دهیم.امید است مورد پسند قرار گیرد.
نمونه مقاطع اجرا شده در مقام بیات و مشتقات آن(شوری-نوا-حسینی و ...)

نمونه 1

نمونه 2 سوره بلد

نمونه 3 سوره حمد

نمونه 4 سوره بلد

نمونه 5 سوره شعرا

نمونه 6 سوره حمد

نمونه 7 سوره فجر

نمونه 8 سوره مومنون

نمونه 9 سوره اسرا

نمونه 10

نمونه 11 

نمونه 12 سوره فجر

نمونه 13 ابراهیم

نمونه 14 سوره غافر

نمونه  15 سوره هود

نمونه 16 لقمان

نمونه 17 

نمونه 18 سوره قارعه

نمونه 19 سوره قلم

نمونه 20 سوره شعرا

نمونه 21 سوره شعرا

نمونه 22

نمونه ٢٣ اعراف

نمونه 24 غافر

 

 

 

 

منبع : mohammad-menshavi.persianblog.ir



:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

 

برداشتی از تلاوت زیبای سور مبارکه انفطار -فجر-بلد

ان شاءالله برآنیم در این نوشتار،برداشتی از یکی دیگر ار تلاوت های ناب استاد منشاوی ارائه کرده و به بررسی آن بپردازیم.این تلاوت،تلاوت سور انفطار-فجر-بلد است.البته شایان ذکر است که استاد منشاوی به مانند سوره هایی مانند حشر،این سوره ها را نیز بار ها و بارها تلاوت نموده اند که هر کدام زیبایی خاص خویش را دارند.اما غرض ما از بررسی این تلاوت،شهرت این تلاوت بین تلاوت های دیگر استاد از این سوره،بار فنی این تلاوت و همچنین فضای معنوی فوق العاده حاکم بر این تلاوت است.

در این جا از یکی از دوستانم تشکر به عمل می آورم که این تلاوت را به خاطر حقیر آورد و همین مقدمه ای بود برای اینکه انگیزه این نوشتار در حقیر پیدا شود.

در نسخه ای که بنده از این تلاوت دارم،استعاذه و بسمله از لحاظ پرده صوتی با بقیه تلاوت هم خوانی ندارد که ناشی از ویرایش و مونتاژ تلاوت است.اما پرده شروع واقعی این تلاوت که در نفس اول مشهود است،بین شروع های استاد به نسبت پایین تر و بم تر است،و این برای عزیزانی که اوج صدای لازم برای شروع از پرده های بالاتر را ندارند بسیار مفید است.البته توجه کنید که این شیوه خاص استاد،احتمالا به این خاطر بوده که ایشان بعدا در اثنای تلاوت خیلی اوج گیری خواهند کرد و در واقع احتمالا برای این بوده که به صدای خودشان هم لطمه ای وارد نشود.

چند نفس جلوتر،به آیه "یا ایها الانسان ما غرک بربک الکریم" می رسیم.استاد منشاوی،در این نفس و نفس های بعدی که این چند آیه را تلاوت میکنند،حس شخصی من این است که واقعا با تمام وجود این آیات را میخوانند.به حزن و غم صدای استاد و حالت سوالی و عبرت برانگیز تلاوتشان دقت کنید.در اولین بار،استاد یا ایها الانسان را با یک ریتم میخوانند و پس از خطاب قرار دادن انسان به زیبایی کلمه پرسشی ما را تاکید کرده ریتم را عوض میکنند و نفس را سوالی به پایان می برند.

در دومین بار،به زیبایی تا فعدلک می خوانند.بنده واقعا احساس میکنم استاد حس خاصی در هنگام ادای کلمه فعدلک منتقل میکنند که آن اعتدال ذکر شده در آیه در خلقت انسان را تا حدی می رساند.

در سومین بار،استاد وارد مقام رست می شوند.این نفس واقعا استاد در حال بکاء است و اگر به الذی خلقک دقت کنید تا حدودی این موضوع روشن می شود.

در نفس های بعدی،کار لحنی و معنایی زیبای استاد در آیه "فی ای صوره ما شآء رکبک" را در نظر بگیرید.استاد در این نفس لحن رابا یک قفله باز(انتظاری) نیمه تمام میگذارند و جواب را در آیه بعدی با بازگشت به مقام بیات خیلی قشنگ پردازش میکنند.

در نفس های بعدی،استاد روش اوج گیری معمول در بیات را ادامه میدهند.بیات نوا،از و ان الفجار لفی جحیم،بیات شوری و سپس در پایان سوره،از ثم ما ادرئک اوج بیات دوگاه را میخوانند.به معنای آیات و حس و حال و خضوع استاد دقت نمایید.

اما در سومین دفعه ای که استاد از آیه شریفه ثم ما ادرئک ما یوم الدین شروع میکنند،به جای اینکه به طور معمول به مقام صبا بروند،از نغمه ای استفاده می کنند که کمتر استفاده کرده اند.نکته قابل ذکر این است که این نغمه زیبا،معمولا توسط استاد به عنوان مقدمه ای برای نغمه بعد از آن که اصطلاحا سوزناک نام دارد به کار می رود.اصل این نغمه نیز به نظر حقیر در مقام رست اجرا شده است.اگر دقت کنید می توانید مشابه این نغمه را در تلاوت هایی مانند ق-الرحمن و حشر-علق-حمد-بقره بیابید.

نکته دیگر اینکه اینجا صدای استاد به زعم حقیر کمی بالاتر از حد معمول می افتد،و احتمالا همان طور که ذکرکردم پایین تر شروع کردن استاد به همین دلیل بوده است.مخصوصا در هنگام اجرای نغمه سوزناک،ابتدای آن کمی بالا می افتد و ممکن است برای تعدادی از عزیزان سخت باشد.بنده به صورت ذهنی که محاسبه کردم ابتدای این نفس حدود چهار درجه از نفس قبلی اش بالاتر می افتد،و این یعنی دوازده درجه بالاتر از درجه شروع تلاوت که ممکن است برای بعضی عزیزان کمی سخت باشدمخصوصا نوجوانانی که در سنین بلوغ هستند.

نغمه سوزناک،اصطلاحا ترکیب دو مقام حجاز و رست است.استاد منشاوی معمولا از حجاز آغاز و به رست ختم می کنند اما در پاره ای از موارد به رست اشاره ای کرده و با حجاز ختم میکنند که این مورد از جمله آن هاست.

توصیه می کنم حتما از این دو نغمه زیبا و نمونه های آن در تلاوت های دیگر استفاده کنید و آن را در تلاوت های خود به کار ببرید.پایان این سوره با چند فراز بم در مقام حجاز است و آخرین نفس نیز در مقام بیات تلاوت می شود و به سوره مبارکه فجر وصل می شود.

ان شاءالله در نوشتار بعدی تحلیل سوره مبارکه فجر را خواهیم آورد.

با عرض پوزش از زیاده گویی و جسارت

هدیه محضر ملکوتی حضرت زهرا(س) صلواتی بفرستید

التماس دعای فرج



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

با سلام

با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان،مژده می دهم که به همت برادران عزیز قرآنی ،اولین تلاوت تصویری رسمی استاد محمد صدیق منشاوی از سوره آل عمران روی نت قرار گرفت.از پایگاه قرآنی شفا و برادر عزیز استاد محمد کاکاوند تشکر میکنم که از این تلاوت را در دسترس علاقه مندان قرار دادند.هدیه به روح استاد مرحوم صلواتی بفرستید.

دانلود تلاوت به نقل از پایگاه قرآنی شفا



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

بسمه تعالی

برداشتی از تلاوت سوره روم-ضحی-شرح-حمد-بقره-قسمت دوم

در ادامه تحلیل این تلاوت ،در ابتدای سوره ضحی،ابتدا مقام بیات در بسم الله و ادامه آن در مقام صبا تلاوت می شود.نکته حایز اهمیت از نظر حقیر این است که در این آیات استاد منشاوی به زیبایی از تکنیکی استفاده می کنند به نام بستن صدا،یا کم کردن ولوم صدا،که برای زیبا سازی صوت،کم کردن فشار از روی صدا و اجرای سالم و زیبا بسیار مفید است.به طوری ایشان در بعضی موارد بدون اینکه تغییری در درجه صوتی خود بدهند،قدرت صدا را کم می کنند.این امر مخصوصا در زمان هایی که صدا آماده نیست(مثل این تلاوت) بسیار مهم و حایز اهمیت است.

برای مثال به "ماودعک ربک" دقت کنید.

در نفس بعدی گریز بسیار زیبایی به مقام بیات داریم.استفاده از ولوم صدا در این نفس نیز به زیبایی مشهود است و میتوانید به تحریر زیبای "ضآلا فهدی" دقت کنید که با بستن صدا به لطافت هرچه تمام تر اجرا میشود.برای حقیر هر بار که این نفس را می شنوم حال و هوای تلاوت استاد عبدالباسط تداعی می شود.

پس از اجرای چند نفس بم،استاد مقام نهاوند را اجرا میکنند.نکته بسیار جالب در نهاوند خاص استاد منشاوی این است که با وجود اینکه نهاوند از مقام های اصطلاحا شاد قرآنی محسوب میشود،استاد حتی بعضا در اجرای این مقام نیز حزن خاصی دارند،بر خلاف استاد مصطفی اسماعیل که بعضا با شادی بسیار زیبایی این مقام را اجرا کرده اند.میتوانید برای چشیدن این زیبایی حزن آلود تلاوت معروف سوره غافر استاد را استماع فرمایید.

البته اینجا اینطور نیست و استاد بسیار فرح انگیز و شاد این مقام را تلاوت میکنند و تا پایان سوره شرح این مقام را ادامه می دهند.

استاد سوره حمد را با مقامی آغاز میکنند که به عراق معروف است.بنده از ریشه دقیق این مقام اطلاعی ندارم اما یکی از قاریان خوب استان گیلان به بنده فرموده بودند این مقام از ترکیب سه گاه و بیات به دست می آید.استاد منشاوی در اجرای این مقام هیجان خاصی را القا میکنند.

البته اجرای این مقام در پرده های پایین توصیه نمی شود چون انتهای آن خیلی بم می شود و از زیبایی آن می کاهد.

استاد پس از آن وارد رست می شوند و باز هم به شیوه معروفشان انتهای سوره حمد و ابتدای سوره بقره را در رست می خوانند.

راجع به سومین باری که استاد «غیر المغضوب علیهم ....الم» را در اوج می خوانند باید بگویم این نغمه ای است که استاد بسیار در این جا این نغمه را خوانده اند.راجع به این که این نغمه در چه گوشه و مقامی است بنده اطلاع دقیقی ندارم.گمان میکنم که نوعی جواب جواب مصطلح یا حتی بالاتر از جواب جواب مقام رست باشد.خوشحال میشوم عزیزانی که اطلاع دقیق تری دارند بنده حقیر را محروم ننمایند.

ادامه تلاوت در مقام رست تلاوت می شود.بسیار سوزناک و زیبا و به شیوه معروف استاد منشاوی در پرده های بم برای فرود...

به حالت خاص صدای استاد در این فراز ها دقت کنید.

پایان تلاوت در آیه 5 در بیات است.خروسک ها و تباکی استاد در اولئک واقعا فوق العاده است.

نکته ای که به نظرم می رسد اضافه کنم این است که عزیزان توجه داشته باشند طبق نظر مذهب شیعه،بسم الله جزو سوره حساب می شود و در جریان هستم که از نظر برخی مراجع بزرگوار(از نظر همه اطلاع ندارم) گفتن بسم الله در ابتدای به هر سوره به غیر از سوره توبه واجب است.استاد منشاوی در این جا به احتمال قوی یا به روایت دیگر تلاوت کرده اند یا اینکه در فقه اهل سنت بسم الله وجوب ندارد که بنده اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم.

با عرض پوزش از زیاده گویی

التماس دعای فرج

هدیه محضر حضرت ولی عصر(عج) صلواتی بفرستید.

لینک دانلود تلاوت از سایت دانلود تلاوت قرآن

صفحه دانلود



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

دانلود مجموعه ای از تلاوت های استاد منشاوی که دوست عزیز و کاربر ارجمند آقا محمد پیوند آن را برای بنده ارسال کرده است.

دانلود



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

بسم الله الرحمن الرحیم

برداشتی از تلاوت سوره روم-ضحی-شرح-حمد-بقره استاد منشاوی(بخش اول)

با عرض سلام  و عرض پوزش از تاخیر طولانی در به روزرسانی وبلاگ،ان شاءالله در این نوشتار،و نوشتار های بعدی به بررسی تلاوت زیبای روم-ضحی-شرح-حمد-بقره استاد می پردازیم

این تلاوت،از جمله تلاوت هایی از استاد است که از لحاظ سیر لحنی،شباهتی به تلاوت های دیگر استاد ندارد،و در واقع شاید نظیری برای آن نتوان یافت.استاد برای اوج گیری از همان شیوه معروف بیات-رست درجه 4 و بیات استفاده می کنند وپس از رسیدن به اکتاو مقام بیات وارد صبا می شوند که تا اینجا همان ردیف معروف استاد است،اما پس از آن شیوه تغییر می کند و استاد به اصطلاح شروع به ترکیز خوانی رست می کنند.منظور از ترکیز خوانی ،محور قرار دادن یک مقام،و خواندن مقام های دیگر با اشاره و بازگشت به همان مقام است. شنیده می شود که استاد در بین فراز های رست،از چهارگاه،سه گاه و... استفاده می کنند و این شیوه تا پایان آیه 30 سوره روم ادامه دارد.پس از آن نیز استاد دیگر سیر لحنی قابل پیش بینی ای  ندارند.این امر از یک سو موجب تنوع و و از سوی دیگر موجب شاخص شدن این تلاوت در بین تلاوت های استاد شده است.از سوی دیگر،از آن جایی که این تلاوت عمدتا در پرده های بالا اجرا می شود و همچنین تحریر ها و نغمات به کار رفته شده عمدتا پیچیده تر از تلاوت های دیگر است،این تلاوت جزو تلاوت های به نسبه سخت استاد برای تقلید است.

از قول استاد عزیزم شنیده بودم که کارشناسان فن تلاوت،این تلاوت استاد را تلاوتی می شمارند که انواع تحریر به خوبی در آن به کار رفته است.البته بنده در انواع تحریر تخصصی ندارم و از دوستان و استادان فن ممنون میشوم اگر بنده را در معرفی انواع تحریر یاری نمایند.

شاید به جرات بتوان گفت که این تلاوت ازطراوت خاصی برخوردار است.به خصوص در فراز های اول:«فسبحان الذی...»«و له الحمد...» «یخرج الحی من المیت....»

.تاکید بیش از اندازه و چندین باره استاد روی آیه« و من ءایاته ان خلقکم من تراب...» معنادار و زیباست که برداشت شخصی حقیر این است که شاید استاد قصد داشته از خاک بودن انسان را یادآوری کرده و مستمع را به خضوع در برابر پروردگار باز دارد.

در همین آیه استاد وارد رست شده،پس از دو فراز به بیات باز میگردند و دو فراز در بیات تلاوت میکنند و دومین بار آن اصطلاحا همان اکتاو بیات دوگاه است.در این فراز،در پایان نفس استاد دچار خروج می شوند که البته در میان تلاوت های استاد کم سابقه است.ولی خوب از زیبایی کل تلاوت چیزی کم نمی کند.به نظرم ناشی از گرفتگی صدای استاد است که در نفس بعد هم مشهود است.

پس از آن استاد وارد صبا شده و یک بار این آیه را به صورت تفکیک شده می خوانند.فراز بعدی در آیه «و من ءایاته ان خلق لکم من انفسکم...»یه ترکیب خوانی زیبا از صبا و بیات است که استاد بسیار از آن استفاده می کنند،و جا دارد که مقلدین استاد این نغمه و نغمات مشابه را به خوبی یاد بگیرندو استفاده نمایند چون بسیار زیبا و ابتکاری است.اگر به کلمه رحمه در پایان این نفس دقت کنید متوجه می شوید که حتی این کلمه هم به شکلی خاص تلاوت شده که این کار خاص استاد در جای دیگر نیز خود را نشان می هد،مانند تلاوت جاودانه سوره غافر و فراز ثم یخرجکم طفلا...که به حلاوت پایان نفس آن هم روی کلمه ای که نغمه گذاری روی آن سخت است می افزاید و از طرفی هنر استاد را در تقسیم آهنگ روی کلمات نشان می دهد.

حقیر به جرات  می توانم بگویم فراز هایی از رست و چهارگاه که در ادامه تلاوت می شوند،با وجود اینکه مشابه شان بار های تلاوت شده اند،در این تلاوت لطافت خاصی دارند و به همه مقلدان استاد توصیه میکنم حتما این فراز های زیبا را استماع کرده و به کار برند.

بهتر میدانم شما را دعوت کنم این فراز های زیبا را استماع کنید و سخنی به میان نیاورم.

در نفس و من ءایاته ان یریکم البرق خوفا و طمعا...،می توانیم شاخصه های یک صدای منعطف را هم در سرعت اجرای نغمه،همه در تحریر های زیبا« سماء» و« ماء» و همه در فراز  و فرود های لحنی نفس بیابیم.پیشنهاد میکنم افرادی که توانایی تحریری کافی دارند،روی این فراز تمرکز ویژه ای داشته باشند و سعی کنند این فراز را به طور جداگانه کار کنند که در پیشبرد و تقویت تحریر و انعطاف صدای آن ها ان شاءالله که موثر خواهد بود.

در صفحه بعد،پس از شنیده فراز هایی از مقام چهارگاه در آیه« و هو الذی یبدؤ الخلق...»فراز های بسیار زیبا،یک بار در رست و بار دیگر و چهارگاه میشنویم.پس از ان استاد به سه گاه میروند.در این آیه استاد شروع به بم خوانی طولانی مدت میکنند. فکر کنم از استاد حنیفی شنیده بودم که امثال این آیه ،درسی است برای قاریان که فقط برای استراحت صدا بم نخوانند.بلکه می بینیم که استاد  نه فقط برای استراحت صدا پس از اوج خوانی،بلکه به تناسب معنای آیات و با هنرمندی هرچه تمامتر بم میخواند و واقعا زیبا میخواند.

ان شاءالله در مطلب بعدی،در مورد بخش های بعدی این تلاوت بحث خواهیم کرد.

از شما عزیزان بزرگوار خواهشمندیم نواقص و کاستی های این نوشتار را به بزرگواری خود ببخشید.

دراین روز های عزیز حقیر را از دعای خیر خود فراموش نفرمایید.

یا حق



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها
بسم الله الرحمن الرحیم

مداحی زیبا و قدیمی صلی علیک ملیک السماء، اجرای ماندگار ملا باسم کربلایی در کشور کویت

 

 

ملا باسم کربلایی / صلی علیک ملیک السماء / کویت، مسجد الموسوی

فایل تصویری:

http://www.aparat.com/v/jxPC0

فایل صوتی:

http://www.shiavoice.com/play-23bf5.html

 

صــلــى عــلــيــك مــلـيـكُ الـسـمـاء
جـسـمٌ  صـريـعٌ فـي الـعـراء .... مـقـطعُ الاعضاء
سـلـيـب .... حـسـيـن.... غـريـب .... حـسـين
------------------------------
مـو  آيـة  وحـده بهذي نزلت آيات .... بيها الكتاب يصرِّح
شـمـا بـالـسما و الأرض من مخلوقات .... بسم الإله تسبِّح
مـعـنـاهـا  يـشعر عالم الموجودات .... باليحزن و باليفرح
و بـهالشعور عليك ناحت كل ذات .... وادي الطفوف يوضّح
بــكــى عــلــيــك ضــمـيـرُ الـجـمـاد
ثـم ارتـدى ثـوبَ الـحـداد .... يـا مُـبـكـي الأطواد
عـجـيـب  .... حـسـيـن.... غـريـب .... حـسين
------------------------------
أول صـواب الـحـجـر لـمن صابك .... ذاك الجبين اتهشّم
هـذا  الحجر ظل ينحب على مصابك .... و أصبح جبينك مأتم
سـهـم الـمـثـلـث سِـجَد يم أعتابك أدى التحية و سلَّم
و مـن صـوب چبـدك ظل يحن لصوابك .... ألّمك و هو تألم
شـابـت        عـلـيـك        رؤوس        الـنـبـال
و  بـكـتـك صـالـيـة الـقـتـال .... من محجرٍ هطّال
حـبـيـب .... حـسـيـن.... غـريـب .... حـسـين
------------------------------
لـمـن طِـحِت و استقبلت وجه الله .... بدم الجروح الترجف
تـعـنـاك  شـمر الخنا و سيفه بيمناه .... لقطع النحر متلهف
و عالنحر من وسّط السيف و خلاّه .... سيف الشمر ظل يرجف
هالسيف ظل يبچي على نحرك و دماه .... و على الجراح التنزف
بــكــت  عــلــيــك عــيـونٌ الـسـيـوف
و تـراب بـاديـة الـطـفـوف .... فـي خـطبك المعروف
تـريـب....  حـسـيـن.... غـريـب .... حـسـيـن
------------------------------
عـن  جثتك يا حسين راسك فصلوه .... جسمك صريع مترَّب
تـراب الأرض يبچي على حالك خلوه .... بموجة دماك تخضّب
و الـشـمس من شافت وريدك قطعوه .... بالحزن ظلت تلهب
راسـك  بـراس الـرمح لمن شالوه .... حتى الرمح ظل ينحب
جـرت         عـلـيـك         دمـوعُ         الـرمـاح
و  بـكـتـك بـارقـة الـصـفـاح .... يا من إلى الأرواح
مـجـيـب .... حـسـيـن.... غـريـب .... حـسـين
------------------------------
والـدك يـوم الـحـشر هو الميزان .... و بچفه حوض الكوثر
شـلون  انته ابنه تموت بالطف عطشان .... چبدك ذِبَل و اتفطر
نـهـر الـفـرات الـيوم منك خجلان .... من چبدتك يتعذر
خـلـوك يـمـه بـلا غُسِل بلا أچفان .... مغسَّل بدم المنحر
نــاحــت عــلــيــك ضــفــاف الـفـرات
دمـعٌ  و مـوجٌ جـاريـات .... و أنـتَ فـي الـفـلوات
خـصـيـب....  حـسـيـن.... غـريـب .... حـسين
------------------------------
حـتـه  الـخـيـم حزنانه يبن الأطهار .... حيرتك و تنظرها
هـاي الـخـيـم مـا وجروها الأشرار .... جمر الحزن وجرها
مـن  كـثـر ما حزنة إلك شبت نار .... اعليك القهر سجرها
و  عـين السحاب اعليك سالت مدرار .... ناعي الأجل كدرها
هــلــت  عــلــيــكَ  جـفـونُ الـسـحـاب
و بـكـت لـمـصـرعـكَ الـهـضاب .... و أنت للألباب
قـريـب....  حـسـيـن.... غـريـب .... حـسـيـن
------------------------------
ابكل عين إلك دمعة حزن يا مظلوم .... ابكل قلب لهفه و حسره
مـو بـس جـماد الأرض ينعاك اليوم .... ينحب الكون بأسره
يـحـسـيـن وشـما بالسموات انجوم .... أجرت عليك العبره
حـزنـك على اوجوه الكواكب مرسوم .... يبن البتول الزهره
هـوت عـلـيـكَ شـمـوسُ البهاء ....بالحزنُ أثقلها العزاء
إذ          أنـت       لـلـعـلـيـاء
ربـيـب .... حـسـيـن .... غـريـب .... حـسـيـن

 

لشاعر أهل البيت ع : جابر الکاظمی

الرادود : ملا باسم کربلایی

http://kasaed.net/index.php?show=news&action=article&id=142

 

* قسمتی از این مداحی رو با همراه با زیرنویس فارسی در آپارات دیدم، که البته کیفیتش پایین هست:

http://www.aparat.com/v/yCrAD

 منبع:http://mustafa-ismail.blogfa.com/



:: بازدید از این مطلب : 4137
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 9 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

تلاوتی بسیار زیبا از آیات نورانی سوره مبارکه ابراهیم 31الی41 یکی از بهترین اجراهای ایشون میتونه باشه این تلاوت البته به نظرخودم با اهدای صلواتی نثار روح امام و شهدا دانلود بفرمایید

حجم فایل:4.84مگابایت

مدت زمان تلاوت:28دقیقه



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

 

تلاوت استاد از آيات سوره هاي [شوري/نجم]:

مكان و زمان اجرا:شهرستان نوشهر/بهمن ماه1391[2013]

مدت زمان تلاوت:18دقيقه

دريافت:

استاد محمود شحات انور-تلاوت صوتي

استاد محمود شحات انور-تلاوت تصويري

 منبع:mahasaa.blogfa.com



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طاها

تلاوت سور مبارکه الاحزاب 63-73 الحاقة 1-24 الطارق 1-17 الضحى 1-11 الانشراح 1-4 الاسكندرية 1969 با صدای استاد مصطفی اسماعیل ،با اهدای صلواتی نثار روح امام و شهدا و سلامتی رهبر معظم انقلاب بردارید

حجم فایل:13.1مگابایت

مدت زمان تلاوت:56دقیقه



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 آذر 1393 | نظرات ()